The Curse of Beauty: Sexuality Exploitation towards Sales Promotion Girls’ Body Viewed from the Islamic Perspective
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Baker, Chris. 1999. Cultural Studies. London: SAGE publication.
Baudrillard, Jean. 2006. Ekstasi Comunikasi. Yogyakarta: Kreasi Wacana.
Bordo, Susan. “Feminism, Foucault, and the Politics of the Body”. In Ramazonaglu, Caroline (ed). 1993. Up Against Foucault: Explorations of Some Tensions Between Foucault and Feminism. Routledge. pp
Burhanuddin, Jajat & Fathurhman, Oman. 2004. Tentang Perempuan Islam Wacana dan Gerakan. Jakarta: Gramedia.
D’innocenzo, Len & Cullen, Jack. 2011. Sales Profesional. Yogyakarta: ORYZA.
Djoko, Sapardi Kuntowijoyo. Ashadi, Damono. Daud, Marwah Siregar Dkk.
Lifestyle Ecstasy, Kebudayaan Pop dalam Masyarakat Komoditas Indonesia. Yogyakarta: Jalasutra.
Hanaco, Indah. 2012. The Curse of Beauty. Malang: Rumah Kreasi.
Handoko, M. Aan, Umbala, N. Fina, Suganda, R. Zulfahmie dkk. 2013. Identitas Perempuan dalam Majalah. Yogyakarta: UII Press.
Hidayat, S. Rahayu. 1997. Sejarah Seksualitas: Seks dan Kekuasaan Michael Foucault. Jakarta: Gramedia Pustaka Utama.
Hollows, Joanne. 2000. Feminisme, Feminitas dan Budaya Popular. Yogyakarta: Jalasutra.
Kali, Ampy. 2013. Diskursus Seksualitas Michael Foucault. Yogyakarta: Solusi Offset
Michel, Foucault. 1978. The History of Sexuality. New York; Pantheon Books.
Mizan. 1997. Life Ectasy, Kebudayaan Pop dalam Masyarakat Komoditas Indonesia.Yogyakarta: Jalasutra.
Munti, Batara Ratna. 2005. Demokrasi Keintiman Seksualitas di Era Global.Yogyakarta: LKIS
Piliang, Yasraf Amir. 2003. Hipersemiotika, Tafsir Cultural Studies Atas Matinya Makna. Yogyakarta: Jalasutra.
Pranoto, Naming. 2010. Her Story: Sejarah Perjalanan Payudara. Yogyakarta:Kanisius.
Prabasmoro, Aquarini Priyatno. 2007. Kajian Budaya, Feminis Tubuh, Sastra, dan Budaya Pop. Yogyakarta: Jalasutra.
Rahardjo, M. Dawam. 2002. Islam dan Transformasi Budaya. Yogyakarta: PT. Dana Bakti Prima Yasa.
Ritzer, George. 2004. Masyarakat Konsumsi. Yogyakarta: Kreasi Wacana.
Roger, F. Mary. 2009. Barbie Culture, Ikon Budaya Konsumerisme. Yogyakarta:Relief.
Ropi, I. Jamhari. 2003. Citra Perempuan dalam Islam. Jakarta: Gramedia.
S. Melliana Annastasia. 2006. Menjelajahi Tubuh Perempuan dan Mitos Kecantikan.Yogyakarta: LKIS
Santoso, Anang. 2009. Bahasa Perempuan Sebuah Ideology Perjuangan. Jakarta:Bumi Aksara.
Shihab, Quraish. 2011. Perempuan. Tangerang: Lentera Hati.
Susanto, Budi. 1992. Citra Wanita dan Kekuasaan (Jawa). Yogyakarta: Kanisius.
DOI: https://doi.org/10.18326/mlt.v3i2.189-208
Refbacks
- There are currently no refbacks.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Institut Agama Islam Negeri (IAIN) Salatiga
Jl. Nakula Sadewa V No. 9, Kota Salatiga, Jawa Tengah 50722
Lt. 2 Gedung Skretariat Fakultas Ushuluddin Adab dan Humaniora